blog o cestování s dětmi

Českosaské Švýcarsko na kolech a pěšky s malými dětmi

Letošní dovolenou jsme se rozhodli strávit v Českém Švýcarsku. Ubytování jsme začali hledat poměrně pozdě, takže byla trochu bojovka najít něco vhodného, ale nakonec se podařilo. Zarezervovali jsme si chaloupku ve vesnici Bynovec, která není sice centrem oblasti Českého Švýcarska, ale nakonec nám tam bylo krásně.  Tipy na výlety s dětmi a jak strávit týden v Českém Švýcarsku jsem čerpala právě na blogu S dětmi v báglu. Musím říct, že možností je spousta a rozhodně jsme nestihli všechno, takže se sem musíme ještě vrátit:-).  Přeci jen, děti máme ještě poměrně malé (na dovče jim bylo 3,5 a 1,5 roku), tak nevydrží celodenní výšlap apod.

Bynovec je malá vesnička kousek od Děčína, není to vyloženě turistické centrum, ale základní tu je: obchůdek, hospoda, autobusová zastávka a pěkné dětské hřiště. Hospůdku hlídá kůň z protějšího domu a u místního rybníka vysedává vodník Čochtan, kterého holky chodily po večerech krmit:-).

RŮŽOVÁ VYHLÍDKA

Když jsme se první den ubytovali, vyrazili jsme na kolech na Růžovou vyhlídku. Já s jednou dcerou v cyklosedačce, manžel táhl druhou dceru na kole na tyči. Z Bynovce se musí nejprve po zelené turistické značce a pak se v lese napojíte na červenou. Terén není vyloženě pro cyklisty, ale šlo to. Podle ukazatele na rozcestí to má být asi 2 km, ale nám to přišlo dál.

Růžová vyhlídkaAle výhledy stály za to, opravdu moc pěkné. Po té červené turistické by se nechalo na druhou stranu dojet/dojít až na vyhlídku Belveder u Labské stráně, kterou jsme dali druhý den, ale po silnici. I když tím terénem by to asi bylo lepší. Terénem by to asi šlo i s kočárkem, teda aspoň ta část, co jsme jeli my od Bynovce.

LABSKÁ STRÁŇ A VYHLÍDKA BELVEDERE

BelvederDruhý den nám dopoledne pršelo,  odpoledne jsme jeli na kolech na zmíněnou vyhlídku Belvedere po silnici přes Arnoltice a Labskou stráň. Jako vyhlídka dobrá, ale ta Růžová vyhlídka u Bynovce se mi líbila víc.  Cestou zpátky jsme se zastavili v Labské stráni, tam jsme si dali pivko  a holky si pohrály na příjemném hřišti.

CYKLOSTEZKA HŘENSKO BAD SCHANDAU

Další den byl opět cyklo.  Počasí se umoudřilo a my jsme se rozhodli pro vyhlášenou cyklostezku podél Labe. Dojeli jsme autem do Hřenska, tam zaparkovali a přívozem jsme přejeli na druhou stranu. Kdo chce parkovat v Hřensku, doporučuji přijet  ráno cca do 9,30. Trasa podél Labe je moc příjemná, my jsme dojeli do německého Bad Schandau…

Myslím, že pro naše děti tak akorát, jeli jsme cca hodinku. Tam jsme si dali zmrzku, prohlédli město, chvilku strávili na hřišti a jeli zpátky do Hřenska. V Hřensku pozdní oběd, holky už byly unavené, tak jsme trochu spěchali, aby nebyly moc protivné a spaly pak v autě. Sice jsme měli v plánu jet ještě na Mezní louku a vyzkoušet Rysí stezku, ale holky už byly vážně k.o., takže by to nemělo smysl. Tu máme na příště.

DIVOKÁ A EDMUNDOVA SOUTĚSKA

Na další den byla v plánu Pravčická brána a pěší tůra:-). Vyzbrojeni krosničkou pro malou, odměnami a svačinami jsme dojeli autem opět do Hřenska. Původně jsme chtěli kousek popojet autobusem, abychom se nemuseli táhnout s holkama podél silnice, ale rodiče míní a lidé na zastávce mění. Dali jsme se tam do řeči s lidmi, kteří měli podobně staré děti a na místě jsme trochu změnili denní program. Tím autobusem jsme dojeli až na Mezní louku a odtud jsme se vydali po modré turistické značce k soutěskám, u Divoké soutěsky se pak napojuje žlutá turistická značka.  Jako přišlo nám to nekonečné, hlavně k prvním lodičkám, ale holky byly zlaté…Starší ťapala a malá se střídavě nesla. Cesta z Divoké soutěsky na Edmundovu byla v pohodě. Na lodičce v Edmundově soutěsce jsme měli skvělého průvodce, zahrál na harmoniku, zazpíval:-).  Trasa od této soutěsky do Hřenska nám přišla nekonečná, ale bylo to tím, že už jsme toho měli dost a těšili jsme se v Hřensku na oběd.

A protože počasí bylo super, středa byla vyhlášená jako odpočinkový a koupací den. Z několika variant vyhrál rybník ve Staré Olešce. Voda nic extra, no byla jaksi špinavá, ale prostředí příjemné.  Za nás pohodové odpoledne. Nanuk, pivko, tyčinky v místním kiosku, válení u vody, holky byly spokojené, takže co víc si přát. Jen jsem ráda, že vyhrála lenost a nejeli jsme k vodě na kolech, to bych asi vypustila duši. Ten kopec z Olešky zpátky do Bynovce by byl můj poslední. Obecně, je na mě v téhle oblasti moc kopců, takže kolo už jsme nevytáhli:-).

MARIINA SKÁLA A VILEMÍNINA STĚNA

Další den jsme se vypravili do Jetřichovic, tam je spousta možností na výlet. Za nás vyhrála tůra na Mariinu skálu a Vilemíninu stěnu. Cesta rozhodně není pro kočárky, je tam spousta skalních schodů a terénu, ale super. Já mám podobné trasy ráda, holky byly relativně v pohodě…starší to víceméně ušla, cestou kreslila do písku, sbírala kde co, svačila, plnila úkoly…jako dobrý. Ta malá střídavě v krosničce, střídavě pěšky. S dětmi nám cesta na vyhlídky a zpátky trvala asi 3 hodiny. Dolský mlýn, Pavlinino údolí a Trpasličí skály si necháme na příště, protože holky chtěly do chaloupky a na hřiště.

V Bynovci jsme vyzkoušeli i místní hospůdku a byli jsme mile překvapeni. Hospůdka se v létě nově otvírala, je tam čisto, sice se kouří, ale my seděli venku a myslím, že je tam i nekuřácká část. Venku je pro děti houpačka a nějaká prolézačka. Pivo dobrý, jídelní lístek vypadal taky sympaticky. My jsme si na druhý den objednali tatarák a byl super:-).  Otvírali až odpoledne, myslím že v 16hod, ale příští rok to může být jinak.

DĚČÍNSKÁ ZOO A KOUPALIŠTĚ
No a poslední den jsme holky vzali do Děčína do ZOO a na místní koupaliště. ZOO super, malá, příjemná, hodně vyžití pro děti. Hlavně tam mají ty vozíky, což naše děti vždy ocení. Ze ZOO jsme šli na Pastýřskou stěnu s tím, že si tam dáme oběd, protože jsme mysleli, že je tam klasická restaurace. To nás trochu zklamalo, protože na výběr byla jen pizza, klobása apod. Takže vyhrála pizza, ale jo dobrý:-).

Po obědě jsme se vrátili do ZOO na kafe, malá se prospala v kočárku a pak hurá na koupaliště. A to teda za nás dokonalé. Vyžití pro děti, spousta bazénů, hřiště, vstupné přiměřené, rozhodně ne pražské. Z koupaliště nás vyhnala zamračená obloha a taky ten objednaný tatarák:-). Ale i tak to byl moc příjemný den. Vlastně celý týden byl moc fajn.

Na příště máme spoustu tipů a míst, kam se chceme ještě podívat. Ubytko budeme hledat víc kolem Jetřichovic..ale i ten Bynovec byl fajn, byli jsme tam sami a autem jste všude za chvilku.