blog o cestování s dětmi

Sjíždění Otavy s malými dětmi

Jedna skvělá dovolená s malými dětmi, NA VODĚ, na kterou jsem nejela právě kvůli té vodě:-). Chyba, teď už vím! Katko, díky, že jsi mě nakopla a příští rok třeba… A teď už Katka sama…

Jelikož obě děti dorostly do věku (skoro 3 a skoro 5 let), kdy jsme si řekli, že už snad  vydrží sedět v lodi, rozhodli jsme se pro rodinnou dětskou vodu, tedy konkrétně řeku Otavu. Našli jsme dostatečné množství stejných bláznů a vyrazili v počtu 8 dospělých a 8 dětí!
Předpověď počasí byla tak proměnlivá že jsme ji nakonec přestali sledovat a říkali si nějak bude.
Začínali jsme v kempu v Horažďovicích,  kemp je hned u řeky a tak se tam ti otužilejší – myšleno děti a tátové hned smočili. Kemp je  vybaven splachovacím wc což je velký bonus :-), bufíkem a hlavně  malým hřištěm pro děti.
Půjčovna lodí

Druhý den ráno jsme vyrazili vlakem do Sušice, kde jsme v půjčovně vyzvedli lodě a už jsme se plavili 🙂 zpátky do našeho kempu v Horažďovicích. Ač nám počasí moc nepřálo a po pár „píchnutích“ do vody jsme nasazovali pláštěnky, nakonec jsme dojeli.

Pro rodiče „prudících“ dětí doporučuji velkou svačinku. Druhý den jsme se ponaučili a naše mladší měla neustále něco v puse a tak neměla čas remcat, že je jí zima 🙂   Odpoledne jsme vyrazili na náměstí na zmrzlinu a do zámecké restaurace na večeři. Dětský koutek ani hřiště zde nemají, ale naší partě stačilo zámecké nádvoří na pobíhání a hraní si dle vlastní fantazie.

Další ráno bylo ve znamení převozu věcí do Katovic, poté jsme se opět nalodili a pádlovali do kempu Otavský ráj  . Svítilo sluníčko a bylo dostatek jídla, tak se jelo veseleji a odvážnější děti i sjížděly jezy. Výhodou kempu je, že se u kempařů dají vrátit lodě a veškerý půjčený materiál. Opět je v kempu bufet, hřiště pro děti, suché WC a o malý kousek dál i teplé sprchy (za 20,-Kč) a normální WC.
Vystřelené vočko

V neděli ráno jsme pokračovali na hrad Rabí a poté na oběd do restaurace na náměstí  U vystřelenýho vočka, kde mají skvělé jídlo za super ceny a jako bonus pískoviště.

Podtrženo sečteno děti i rodiče spokojení v plném počtu. Děti zažily spaní pod stanem, jídlo z ešusu, že na vodě může i pršet, ale může být i krásně, důležité je, když jsou s vámi ti správní vodáci, takže Otavo příští rok zase AHOOOOOJ!!!!