blog o cestování s dětmi

Skoro v Pánu v Nebespánu (Kašperské hory)

Říkáte si konečně nějaký penzion, který už z názvu dává napovědět, že se tam budete mít jak v nebi:-)?. A je to tak:-). Penzion se nachází na náměstí obce Kašperské Hory. Možná jeho název znáte, protože propagace majitelů na webu je docela silná. Však vědí proč, je co ukazovat.

Náš výlet a hladký odjezd do Nebespánu, komplikovala má nemoc. Dohodli jsme se s mužem, že pojedou s Modroočkem napřed a my s Budym dojedem později (tj. za 2 dny). Nemoc se mi povedlo vyležet až do fáze zánětu průdušek:-). Bylo mi sice nějak hůř, ale říkala jsem si, že přeci nemůžu tu dovču zkazit, že? Tak jsme s Budym vyrazili dlouhou cestu vlakem s dvěma přestupy až do Klatov.

Tam na nás čekal muž s Modroočkou. Ten byl překvapen a zaskočen, že jsme vůbec dorazili, asi už s námi nepočítal. Za nějaký čas si zvyknul a měl radost. Po příjezdu do penzionu mě překvapilo, že zde není bezbariérový přístup pro kočárky. Tak jsme kočárek vytáhli po schodech. A odebrali se do největšího apartmánu až úplně pod střechou. Muž to zařídil výborně, apartmán byl větší než náš tehdejší byt. Taky v něm samozřejmě bylo méně krámů, než jsme měli v bytě. Výhled z oken přímo na náměstí a na hory byl překrásný. Jen mi nějak čím dál víc dělalo potíže vylézt ty dvě patra nahoru. Říkala jsem si, že už mi nějako chybí trénink z hor. I když pravda Budy byl v té době poměrně dost nadměrečný, jak se skoro nepohyboval díky hypotonii. Zahodila jsem obavy o své zdraví a hned jsme naplánovali výlet na Jezerní slať, místo dřevěných chodníků v lese. Modroočka má rád systém a řád, proto mu vyhovuje, že je i v lese jasné, kudy se má jít. Tak jsme vše nabalili a těšili se na druhý den.

Ovšem v noci se mi dost přitížilo. Dokonce muž vstal, jak mě slyšel kašlat a uvařil mi čaj. Jak šlechetné. Zjevně měl obavy, že s hošíkama zůstane sám:-).  Tak ráno místo na Jezerní slať jelo se do Sušice k nejbližšímu lékaři pro mě. Čekala jsem, že budu za hypochondra. No k mému překvapení jsem měla zánět průdušek a zápal plic. Místní doktorka mi řekla „Ani na krok z apartmá, natož na výlet“. No nemilé resumé malého výletu do Sušice. S mužem jsme si rozdělili chlapce i program. Budy jako kojenec odmítající vodu (čaj či cokoli než mateřské mléko) se pánské jízdy nemohl zúčastnit. Tak jsme obráželi apartmán, okolí penzionu.

Herna Nebespán

Naštěstí muž prozíravě vzal největší apartmán v penzionu, čili bylo se kam podívat:-). Nebespán má hezkou vnitřní hernu. Na zahradě za domem je houpačko – pískové hřiště. Mě dělalo velký problém Budyho tahat v náručí. Sotva jsem se nadechla. Tak jsem ho dala do klokanky a měla pocit, že jsem před cílem výstupu na Anapurnu bez kyslíku:-).

Nebespán má velkou devizi ve svém francouzském kuchaři a jeho domácích dezertech:-). K tomu Vám připraví výbornou kávu a pohoda je na světě:-).

Aby můj cestovatelský článek nebyl jen o apartmánu a náměstí, přidám pár tipů muže s Modroočkou, kteří byli dokonce i na výletech:-).

Zajeli s Modroočkem na Jezerní slať , kde byl Modroočka nadšen, z jasného směru cesty, díky dřevěným chodníkům:-).

Super výlet kabinovou lanovkou na německé straně Šumavy na Grosse Arber. Pohodlnou cestou lze sejít zpět k spodní stanici lanovky.

My jsme ani na dovolené nezaháleli se stimulací kluků a vydali se do Českých Budějovic za „Rehabilitační GURU lékařkou“ kvůli Budymu. Potvrdila názor naší rehabilitační lékařky, takže cvičit a cvičit…

A i když jsem v Nebespánovi nebyla zcela ready, neobrazila všechny ty slatě, lesy a louky, bylo to tam super. Stačí, když se projdete po okolí a je tam krásně:-). Takže za nás velmi doporučuji:-).